Proiect finantat prin POCU 2014-2020,  Axa prioritară 5 - Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității /  Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de Discriminare / Prioritatea de investiții 9.vi: Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității /  Obiectivul specific 5.1: Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.

Proiect

Proiect

Cod apel: POCU/390/5/1/Reducerea numarului de comunitati marginalizate (roma si non-roma) aflate în risc de saracie si excluziune sociala din orase cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populatie apartinând minoritatii roma, prin implementarea de masuri/ operatiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.

Cod proiect 123791, nr. contract de finantare POCU/390/5/1/12379, POCU 2014-2020, Beneficiar: ASOCIATIA GAL INIMA ROMANATIULUI, parteneriat public - privat - societate civila constituit conform OUG 26/2000 cu modificarile si completarile ulterioare.

Titlul proiectului: Sprijin pentru functionare GAL INIMA ROMANATIULUI la implementarea SDL

Componenta 1: SPRIJIN PENTRU FUNCtIONAREA GRUPURILOR DE ACtIUNE LOCALA PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIILOR DE DEZVOLTARE LOCALA LA NIVELUL ORASELOR CU PESTE 20.000 LOCUITORI” Etapa a III-a mecanismului DLRC - Regiuni mai putin dezvoltate

Axa Prioritara: Dezvoltare locala plasata sub responsabilitatea comunitatii

Operatiunea: Reducerea numarului de comunitati marginalizate (roma si non-roma) aflate în risc de saracie si excluziune sociala din orase cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populatie apartinând minoritatii roma, prin implementarea de masuri/ operatiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.

Obiective

    Programul Operational Capital Uman conform Ghidului Solicitantului Conditii Specifice „SPRIJIN PENTRU FUNCTIONAREA GRUPURILOR DE ACTIUNE LOCALA PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIILOR DE DEZVOLTARE LOCALA LA NIVELUL ORASELOR CU PESTE 20.000 LOCUITORI” – Etapa a III-a mecanismului DLRC, aprobat prin Ordinul Ministrului 225/20.04.2018, apelul de proiecte competitiv restrâns, cu depunere în MySMIS începând cu data de 24.04.2018, ora 10.00 si pâna în data de 24.05.2018, ora 16.00, aferent Obiectivului Specific 5.1: Reducerea numarului de persoane aflate în risc de saracie si excluziune sociala din comunitatile marginalizate (roma si non-roma) din orase cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populatie apartinând minoritatii roma, prin implementarea de masuri/ operatiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.

    Proiectul vizeaza implementarea Strategiei de Dezvoltare Locala a Municipiului Caracal elaborata de catre GAL INIMA ROMANATIULUI intr-o maniera nediscriminatorie si transparenta in baza unui proces de informare, consultare si animare, mobilizare si facilitare la nivel local, cu implicarea in mod activ si fara a tine cont de sex, varsta ori etnie a actorilor locali si a organizatiilor din aria functionala.

Axa prioritara 5: Dezvoltare locala plasata sub responsabilitatea comunitatii

Obiectivul tematic 9: „Promovarea incluziunii sociale, combaterea saraciei si a oricarei discriminari” (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art. 3, alin 1, a)

Prioritatea de investitii 9.vi: Strategii de dezvoltare locala elaborate la nivelul comunitatii (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art. 3, alin. 1, a)

    Abordarea DLRC, intr-o maniera inovativa "de jos in sus" va produce in teritoriul GAL INIMA ROMANATIULUI un efect multiplicator, de bulgare de zapada, datorita complementaritatii actiunilor propuse in domenii precum: educatie, infrastructura, formare si ocupare, s.a. Combaterea saraciei si a excluziunii sociale de la nivel urban in municipiul Caracal vizeaza stimularea implicarii comunitatilor în dezvoltarea locala, prin formarea unui parteneriat local si implementarea unor Strategii de Dezvoltare Locala inovativa, nediscriminatorie si in spiritul unei dezvoltari durabile a teritoriului.

Obiectivele specifice ale proiectului

  1. Obiectiv specific 5.1.: „Reducerea numarului de persoane aflate în risc de saracie si excluziune sociala din comunitatile marginalizate (roma si non-roma) din orase/municipii cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populatie apartinând minoritatii roma, prin implementarea de masuri/ operatiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC”;
  2. Elaborarea unei proceduri de selectie nediscriminatorii si transparente si a unor criterii obiective în ceea ce priveste selectarea operatiunilor, care sa evite conflictele de interese, care garanteaza ca cel putin 50 % din voturile privind deciziile de selectie sunt exprimate de parteneri care nu au statutul de autoritati publice si permite selectia prin procedura scrisa;
  3. Pregatirea si publicarea de cereri de propuneri sau a unei proceduri permanente de depunere de proiecte, inclusiv definirea criteriilor de selectie;
  4. Primirea si evaluarea cererilor de contributii;
  5. Selectarea operatiunilor si stabilirea cuantumului contributiei si, dupa caz, prezentarea propunerilor catre organismul responsabil pentru verificarea finala a eligibilitatii înainte de aprobare;
  6. Asigurarea, cu ocazia selectionarii operatiunilor, a coerentei cu strategia de dezvoltare locala plasata sub responsabilitatea comunitatii, prin acordarea de prioritate operatiunilor în functie de contributia adusa la atingerea obiectivelor si tintelor strategiei;
  7. Monitorizarea implementarii strategiei de dezvoltare locala plasate sub responsabilitatea comunitatii si a operatiunilor sprijinite si efectuarea de activitati specifice de evaluare în legatura cu strategia respectiva;
  8. Consolidarea capacitatii actorilor locali de a dezvolta si implementa operatiunile, inclusiv promovarea capacitatilor lor de management al proiectelor.

Functionare GAL si animare a comunitatii vizata de SDL, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1303/2013, art. 34 alin 3.:

  1. consolidarea capacitatii actorilor locali de a dezvolta si implementa operatiunile, inclusiv promovarea capacitatilor lor de management al proiectelor;
  2. conceperea unei proceduri de selectie nediscriminatorii si transparente si a unor criterii obiective în ceea ce priveste selectarea operatiunilor, care sa evite conflictele de interese, care garanteaza ca cel putin 50 % din voturile privind deciziile de selectie sunt exprimate de parteneri care nu au statutul de autoritati publice si permite selectia prin procedura scrisa;
  3. pregatirea si publicarea de cereri de propuneri sau a unei proceduri permanente de depunere de proiecte, inclusiv definirea criteriilor de selectie;
  4. primirea si evaluarea cererilor de contributii;
  5. selectarea operatiunilor si stabilirea cuantumului contributiei si, dupa caz, prezentarea propunerilor catre organismul responsabil pentru verificarea finala a eligibilitatii înainte de aprobare;
  6. asigurarea, cu ocazia selectionarii operatiunilor, a coerentei cu strategia de dezvoltare locala plasata sub responsabilitatea comunitatii, prin acordarea de prioritate operatiunilor în functie de contributia adusa la atingerea obiectivelor si tintelor strategiei;
  7. monitorizarea implementarii strategiei de dezvoltare locala plasate sub responsabilitatea comunitatii si a operatiunilor sprijinite si efectuarea de activitati specifice de evaluare în legatura cu strategia respectiva.

Rezultate - Activitati finantate

ACTIVITATEA: 1. ANIMARE, FORMARE SI INFORMARE 1. ANIMARE, FORMARE SI INFORMARE

1.1 Consolidarea capacitatii actorilor locali / partenerilor / personalului GAL prin inovare sociala, egalitate de sanse si dezvoltare durabila in vederea implementarii SDL ACTIUNI (conntform G,S - 1.3. Actiunile sprijinite în cadrul apelului;

1.1.1 Sprijinirea beneficiarilor POCU/ POR pentru pregatirea si implementarea proiectelor finantate prin POCU/ POR;

1.1.2 Activitati pentru cresterea gradului de informare a beneficiarilor si potentialilor beneficiari si a membrilor comunitatii vizate de SDL;

1.1.3 Sprijin pentru activitatile de comunicare referitoare la interventiile aferente POCU/ POR, inclusiv derularea activitatilor de publicitate si informare (ex. realizarea si distribuirea materialelor informative si publicitare, organizarea de conferinte, forumuri, prezentari, etc.).

1.1.4 Actiuni pentru îmbunatatirea capacitatii GAL de a gestiona si implementa în mod eficient si eficace SDL (inclusiv cursuri de formare a personalului GAL)

ACTIVITATEA: 2. EVALUARE SI SELECTIE PROIECTE

2.1 Elaborarea procedurilor necesare derularii procesului de lansare, evaluare si selectie a proiectelor in mod eficient, nediscriminatoriu si transparent;

2.1.1 Sprijin pentru întarirea capacitatii GAL pentru selectia propunerilor de proiecte/fiselor de proiect POR/POCU;

ACTIVITATEA: 3. IMPLEMENTARE SI MONITORIZARE PROIECTE/SDL

3.1 Monitorizarea implementarii proiectelor, instrument de indeplinirea angajamentelor asumate prin SDL, de asigurare a respectarii principiilor de nediscriminare si dezvoltare durabila;

3.1.1 Sprijin pentru întarirea capacitatii GAL pentru monitorizarea proiectelor finantate din bugetul SDL;

ACTIVITATEA: 4 FUNCTIONARE GAL

4.1 Sprijin logistic general in functionarea GAL, inclusiv masuri obligatorii de publicitate;

4.1.1 Sprijin logistic pentru functionarea GAL, inclusiv cheltuieli de functionare, costurile legate de organizarea de reuniuni, întâlniri si evenimente, asigurarea materialelor consumabile si de birou, mobilier, arhivare, a echipamentelor TIC si soft-uri specializate necesare desfasurarii eficiente a activitatii;

ACTIVITATEA: 5 MANAGEMENT DE PROIECT

ACTIVITATEA: 6 CHELTUIELI INDIRECTE

Metodologie

    La nivelul GAL actiunile propuse a fi realizate pentru implementarea Strategiei de Dezvoltare Locala la nivelul Municipiului Caracal” vor fi derulate de echipa de proiect alaturi de consultanti externi. Managementul proiectului va asigura implementarea acestuia corect si eficient si va avea ca scop atingerea obiectivelor propuse a fi realizate si indeplinirea rezultatelor aferente fiecarei subactivitati.

Implementarea proiectului are in vedere:

  • actiuni de planificare, executie si monitorizare a activitatilor;
  • instrumente de monitorizare si control, inclusiv stabilirea clara a termenelor de desfasurare a activitatilor;
  • gestionarea tehnico-financiara a proiectului cu asumarea prealabila a responsabilitatilor pentru fiecare activitate;
  • corelarea necesarului de resurse materiale si financiare cu activitatile propuse a fi realizate.

Metodologia de implementare presupune:

  • mobilizarea resurselor alocate fiecarui obiectiv pentru indeplinirea acestuia conform tintelor propuse si în intervalul de timp alocat;
  • comunicarea permanenta cu factorii de decizie locali în vederea determinarii asteptarilor si necesita?ilor acestora pentru a putea identifica propunerile de proiecte care vor constitui lista indicativa;
  • monitorizarea permanenta a indicatorilor si rezultatelor directe si indirecte, raportarea interna (catre organele de conducere ale Asociatiei) si externa (catre finan?ator), identificarea abaterilor fata de plan, a cauzelor si a ac?iunilor corective necesare.

    Proiectul contribuie la realizarea temei secundare FSE-02 Inovare sociala prin consolidarea unui parteneriat relevant pentru identificarea nevoilor comunitatii marginalizate/persoanelor aflate in risc de saracie si excluziune sociala pentru a aborda provocarile sociale identificate la nivelul teritoriului SDL. Principalul scop al parteneriatului consolidat il reprezinta identificarea unor solutii practice, viabile, inovative care sa raspunda nevoilor si problemelor identificate - cheluieli cu organizarea de evenimente (actiuni de formare, evenimente de informare si facilitare comunitara intr-o abordare inovativa, de "jos in sus"). Buget alocat (64,099.00 RON):

  • metode inovative de implicare activa a membrilor comunitatii marginalizate, inclusiv pentru depasirea barierelor de ordin moral sau care tin de cutumele din societate/ etnice;
  • valorificarea oportunitatilor locale în identificarea solutiilor propuse; activitati si initiative care vizeaza promovarea egalitatii de sanse, nondiscriminarea etc.

    Principiul egalitatii de sanse, non-discriminarea. Egalitatea între femei si barbati vizeaza promovarea egalitatii de sanse, combaterea discriminarii pe criterii de origine rasiala sau etnica, religie sau credinta, handicap, vârsta, gen sau orientare sexuala si a dificultatilor de acces de orice tip si asigurarea accesului egal la serviciile de interes general. Alocarea bugetara in cadrul proiectului este de 81.351,97 RON, echivalentul a 2,69% din valoarea totala a sprijinului financiar solicitat, orientat in cadrul urmatoarelor actiuini:

  • formare si consolidarea ciapacitatilor membrilor echipei tehnice, beneficiarilor, publicului tinta, partenerilor de a pregati si implementa proiecte;
  • participarea in mod nediscriminatoriu la intalnirile de animare / informare / facilitare comunitara in ZUM, inclusiv la serviciile de catering aferente
  • asigurarea cheltuielilor de transport pentru a putea participa la evenimentele organizate
  • elaborarea, tiparirea si distribuirea de materiale de promovare, acces la informare prin comunicate de presa aferente fiecarei cereri de proiecte POCU / POR.

    Publicitatea proiectului va fi realizata prin publicarea a doua comunicate de presa in mass-media locala/regionala cu privire la demararea si la finalizarea proiectului, iar la sediul GAL vor fi expuse cel putin doua afise format A3 care vor contine informatii referitoare la proiectul ce se va implementa.Totodata vor fi realizate pliante si afise care vor contine informatii relevante cu privire la proiect, inclusiv elementele grafice obligatorii prevazute pentru materialele publicitare. Diseminarea acestora se va realiza in cadrul actiunilor de mobilizare derulate in teritoriul acoperit de SDL. Ca si masura obligatore de publicitate conform MIV / ”Orientari privind accesarea finantarilor în cadrul Programului

Operational Capital Uman 2014-2020” se vor tipari autocolante pentru mijloacele fixe – cheltuieli de tip FEDR. Cheltuielile privind masurile obligatorii de publicitate sunt de natura indirecta, fiind precizate si in cadrul Planului de Achizitii din cadrul Cererii de Finantare, fiind realizate cu furnizori externi.

Echipa de proiect are ca atributii realizarea activitatilor cu indeplinirea rezultatelor planificate, fiind compusa din:

  • Manager de proiect (angajat in baza unui contract individual de munca pe durata proiectului) care are rolul de a planifica si organiza procesul de implementare, de a coordona si verifica echipa de proiect, astfel incat activitatea sa se deruleze corect si eficient. Principalele atributii vizeaza: organizarea, coordonarea si controlul activitatilor echipei de proiect; supervizarea procedurilor de lucru; avizarea documentelor intocmite de echipa de proiect; gestionarea relatiei cu autoritatea contractanta; monitorizarea si evaluarea implementarii proiectului prin analizarea gradului de realizare a obiectivelor stabilite; identificarea abaterilor de la graficul de implementare, de la rezultatele planificate si propunerea de actiuni corective. De asemenea, este principalul responsabil de activitatile de informare, comunicare si animare derulate la nivelul teritoriului, cat si de furnizarea catre consultantul care elaboreaza SDL a informatiilor colectate.
  • Facilitator (angajat in baza unui contract individual de munca pe durata proiectului) cu atributii in derularea activitatilor de animare ce au ca scop consolidarea parteneriatului deja existent prin identificarea unor actori locali care sa se implice in procesul de mobilizare si dezvoltare a comunitatii; -mobilizarea si implicarea activa a membrilor comunitatii marginalizate in procesul de dezvoltare locala; organizarea de intalniri pentru consultari publice cu privire la actiunile implicate de elaborarea SDL; transmiterea catre Comitetului Director a informatiilor cu privire la rezultatele actiunilor derulate; realizarea materialelor informative, etc.
  • Expert tehnic responsabil implicat in organizarea apelurilor de selectie impreuna cu expertii externi, responsabil cu evaluarea proiectelor depuse de beneficiari si corelarea implementarii indicatorilor cu prevederile SDL.

    Monitorizarea interna presupune obtinerea informatiilor care sa permita cunoasterea si intelegerea stadiului de realizare a activitatilor, precum si progresele inregistrate pentru indeplinirea obiectivelor stabilite. In acest scop vor fi luate in considerare datele financiare, indicatorii de realizare, inclusiv modificarile valorice cu privire la indicatorii de rezultat si progresele inregistrate in atingerea valorilor tinta cuantificate. De asemenea, se are in vedere monitorizarea colaboratorilor externi implicati in proiect prin urmarirea activitatii derulate de acestia, asigurarea incadrarii in valoarea contractului si in bugetul planificat si respectarea obligatiilor contractuale.

    Monitorizarea interna a proiectului se va realiza de catre managerul de proiect care, pe baza unei metodologii, va urmari fiecare etapa a proiectului, indeplinirea rezultatelor si a indicatorilor in corelatie cu activitatile proiectului. Prin metodologia de lucru interna, managerul va monitoriza fluxul documentelor intre membrii echipei tehnice si structurile de conducere ale GAL, fluxul de documente si informatii dintre GAL, actorii locali si comunitatile din teritoriu.

Monitorizarea interna va implica:

  • respectarea termenelor de realizare a activitatilor privind implementarea proiectului, de intocmire si transmitere a documentelor oficiale;
  • urmarirea indeplinirii rezultatelor planificate;
  • urmarirea si respectarea termenelor de efectuare a pla?ilor;
  • gestionarea eventualelor modificari, a situatiilor neprevazute, abateri, intarzieri si elaborarea de propuneri pt solutionarea acestora.

    Respectarea unei metodologii de implementare riguroase, cu aplicabilitate practica este un principiu important in cadrul proiectului, intrucat gradul de absorbtie din proiectele beneficiarilor influenteaza in mod direct proportional valoarea cheltuielilor de functionare. Prin urmare, se impune constientizarea echipei proiectului de riscurile si implicatiile unei organizari deficitare a activitatii, coroborate cu riscurile asimilate slabei participari la activitati in randul populatiei marginalizate.

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României” într-un loc vizibil, pe pagina principală.
Website-ul/ pagina dedicată proiectului va conține un link către site-ul www.fonduri-ue.ro, cu mențiunea „Pentru informații detaliate despre celelate programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

© 2018 GAL Inima Romanatiului. Toate Drepturile Rezervate.